Poradnik: Co zrobić po odebraniu komputera od kuriera?
1. Sprawdzenie opakowania
Po odebraniu przesyłki warto dokładnie obejrzeć karton, czy nie jest uszkodzony, wgnieciony lub rozdarty. Obudowy komputerowe są wykonane z aluminium, co oznacza, że mogą ulec wgnieceniom podczas transportu. W przypadku obudów ze szkłem hartowanym lub pleksi istnieje ryzyko ich uszkodzenia. Jeśli zauważysz poważne uszkodzenia, spisz protokół uszkodzenia w obecności kuriera.
2. Otworzenie obudowy i sprawdzenie wnętrza
Po rozpakowaniu komputera zalecamy otworzenie bocznej szyby obudowy. Wewnątrz może znajdować się piankowe wypełnienie zabezpieczające podzespoły podczas transportu. Dodatkowo, w opakowaniu mogą znajdować się akcesoria, takie jak adapter USB WiFi, dokumentacja oraz kabel zasilający.
Przed uruchomieniem komputera należy usunąć wszystkie elementy zabezpieczające, szczególnie te znajdujące się przy wentylatorach.
3. Podłączenie komputera
Jeżeli komputer został dostarczony do Państwa w okresie, gdy temperatura otoczenia na zewnątrz wynosi poniżej 5°C, przed podłączeniem należy odczekać około 20–30 minut, aby komputer i jego podzespoły osiągnęły temperaturę pokojową.
Po przygotowaniu komputera można przystąpić do jego podłączenia:
-
Podłącz kabel zasilający do komputera i do gniazdka elektrycznego. Upewnij się że pstryczek obok wejścia jest na pozycji włączonej (kreska)
-
Monitor należy podłączyć za pomocą kabla HDMI lub DisplayPort (zalecane dla lepszej jakości obrazu).
-
Bardzo ważne! Kabel obrazu powinien zostać podłączony do karty graficznej w dolnej części obudowy. Porty w górnej części (np. HDMI, VGA, DVI) są przeznaczone wyłącznie dla komputerów bez dedykowanej karty graficznej lub z procesorami ze zintegrowanym układem graficznym.
4. Problemy z uruchomieniem komputera
Jeżeli komputer nie uruchamia się lub brak jest obrazu na monitorze, możliwe jest, że podczas transportu poluzowały się niektóre podzespoły. Najczęstsze problemy:
-
Pamięć RAM – delikatnie dociśnij moduły RAM w ich gniazdach.
-
Karta graficzna – sprawdź, czy jest prawidłowo osadzona w slocie PCI-Express.
Nasze komputery nie są plombowane, więc otwarcie obudowy w celu sprawdzenia połączeń nie powoduje utraty gwarancji. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z naszym serwisem – pomożemy zdalnie zdiagnozować problem, a jeśli będzie to konieczne, zlecimy odbiór komputera do serwisu.
RAM
Karta Graficzna
5. Instalacja oprogramowania i aktualizacje
Komputer dostarczany jest z systemem Windows oraz podstawowymi sterownikami. Zalecamy, aby użytkownik samodzielnie:
-
Zainstalował aplikację NVIDIA (dla posiadaczy kart graficznych tej marki),
-
Zarejestrował się swoim adresem e-mail,
-
Regularnie aktualizował sterowniki, gdy pojawi się taka informacja w aplikacji.
- https://www.nvidia.com/pl-pl/software/nvidia-app/
Dzięki temu komputer będzie działał optymalnie i bezproblemowo. W razie dodatkowych pytań – jesteśmy do dyspozycji!